dag 5 - Reisverslag uit Fez, Marokko van Jolanda - WaarBenJij.nu dag 5 - Reisverslag uit Fez, Marokko van Jolanda - WaarBenJij.nu

dag 5

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

21 Maart 2013 | Marokko, Fez

Dag 5. Woensdag 20 maart. Na het ontbijt gaan we naar het staatsziekenhuis . We krijgen weer koekjes en thee en een korte lezing van de regionaal directeur gezondheidszorg in Fes. Deze gaat over rol van het ziekenhuis en de omgeving. Veel dia's met interessante cijfers en informatie over de populatie in het gebied rond Fes. Gevolgd door een presentatie over diabetes . Daarna met de bus naar het wijkgezondheidscentrum Dakkarat. We kregen daar een rondleiding door mevrouw F. al Mourakochi. Zij is arts en houdt zich vooral bezig met de diabetespatient. Ik was de woordvoerder dit keer en mocht uitleg geven over het werk van de praktijkondersteuner . Daarna was het weer tijd voor de lunch. Dit was dit keer in een restaurant waar ik een heerlijke salade genomen heb met een glas panache . Dit is een mengsel van verse jus de orange, banaan , aardbei en avocado. Erg lekker. Het is inmiddels bijna 15.00 uur wanneer we beginnen met een rondleiding met gids en politie begeleiding door de medina van Fes. We zien de universiteit , een school en bezoeken een leerlooierij. Je krijgt daar een takje munt tegen de stank van de ammoniak veroorzaakt door de kippenstront die gebruikt wordt om de huiden voed schoon te maken. Gelukkig stinken de foto's niet. Daarna gaan we met de gids naar hoogste punt van Fes. Er is een mooi en luxe terras. Daar nemen we een drankje en kijken naar de ondergaande zon. Daarna gaan we weer terug naar het hotel. Het is dan inmiddels weer 20.00 uur geworden. Om 20.30 uur gaan we weer aan bet diner. Morgen verlaten we Fes en gaan richting Rabat.