dag 8 - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Jolanda - WaarBenJij.nu dag 8 - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Jolanda - WaarBenJij.nu

dag 8

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

24 Maart 2013 | Marokko, Rabat

Zaterdag 23 maart 2013. Na een goede nachtrust weer redelijk hersteld. Het ontbijt was erg karig. De Kras bus was net vertrokken en zij hadden de ontbijt tafel goed leeggegeten . Er was zelfs geen bestek meer. Half uur later verscheen er gelukkig weer jus en yoghurt . Om 10.00 met de bus voor een rondrit langs de bezienswaardigheden. Het mausoleum was indrukwekkend , en het regende, dus bleven we lekker lang binnen. Bij het paleis mocht je alleen maar op het plein rondlopen. Je werd teruggefloten als je over een onzichtbare grens ging. Aangezien het toen weer begon te regenen werd het strandbezoek gecanceld en gingen we rechtstreeks naar de lunchplek. Dit maakte alles weer goed. Het was een authentiek Marokkaans restaurant. Dus geen tafels en stoelen maar banken en veel kussens. We hebben heerlijk gegeten terwijl buiten de regen met bakken uit de hemel kwam. In de middag na de lunch was iedereen vrij. Samen met Petra en Marjan in de medina op sloffenjacht geweest en geslaagd . Na nog een koffie op alweer een zonnig terras door een mooi park terug naar het hotel gewandeld. Het eten in het hotel was lachwekkend. De soep was lekker. Het hoofdgerecht bestond uit gebakken aardappelblokjes, macaroni met een druppel ketchup een snufje kaas en een soort kippenblokjes met een onduidelijk sausje. Het toetje was een stukje taart. We werden naar boven gestuurd en na een half uur wisten we waarom. Er kwam een tsunami aan geluid binnen veroorzaakt door zo'n 120 Brusselse scholieren. Na een paar spelletjes kaarten zijn we rond 23.00 naar de kamers gegaan . Morgen gaan we weer terug naar huis waar het heel koud is!